Ovesné vločky pro zdraví organismu

ovesné vločky
zdroj: pixabay.com

Ovesné vločky se získávají drcením ovesných zrn. Můžete je využít v kuchyni při přípravě pokrmů, nebo v koupelně při péči o pleť a pokožku celého těla. Ovesné vločky si většina lidí spojuje se zdravou výživou. Pro naše zdraví jsou totiž velmi prospěšné. Mají vysoký obsah vlákniny, vitamínů a minerálů.

Ovesné vločky mají vysoký obsah živin

Ovesné vločky obsahují v průměru 67 % sacharidů, 14 % bílkovin a 7 % tuků. Jsou v nich zastoupeny nenasycené mastné kyseliny, které mají příznivý vliv na naše zdraví, dále také vitamíny B1, B6 nebo E, železo a vápník.

Obsahují také velké množství rozpustné vlákniny, která reguluje cholesterol a glukózu. Příznivě působí též na nervovou soustavu nebo harmonizují činnost štítné žlázy.

Oblíbené recepty z ovesných vloček

Z ovesných vloček si můžete připravit lívance a palačinky, sušenky, kaši, koláč nebo dokonce i vánoční cukroví. Nejčastěji se přidávají do sladkých pokrmů, využijete je ale třeba i při pečení chleba nebo při zahušťování polévky či omáčky.

Sušenky z ovesných vloček

Na sušenky z ovesných vloček budete potřebovat 200 gramů vloček, 3 zralé banány, 2 lžíce mléka, 2 lžíce medu a skořici. Vše rozmixujete a vznikne vám husté těsto, ze kterého na plechu s pečícím papírem tvoříte malé sušenky. Pečete dozlatova.

Lívance z ovesných vloček

Na jednu snídaňovou porci lívanců budete potřebovat 40 gramů ovesných vloček, 30 g hladké mouky, 100 gramů bílého jogurtu, 1/4 lžičky jedlé sody, 1 vejce a mléko pro zředění těsta. Ovesné vločky rozmixujete a vše smícháte. Na pánvi vymazané kokosovým olejem pečete malé lívanečky, které na talíři ozdobíte ovocem, jogurtem a javorovým sirupem.

Ovesná kaše

Ovesná kaše se nejlépe připravuje z jemných vloček. Na jednu porci využijete 70 gramů vloček, které smícháte s vodou nebo s mlékem podle požadované hustoty. Můžete přidat také oříšky, skořici, lžičku medu nebo třeba rozmačkaný banán. Kaši vaříte do zhoustnutí a na talíři ozdobíte podle chuti.

Vyživující maska z ovesných vloček

Tato maska je vhodná i pro suchou a citlivou pokožku. Budete potřebovat 1 lžíci jemně mletých ovesných vloček, kterou přelijete horkou vodou a necháte 10 minut nabobtnat. Poté přidáte 1 lžičku tekutého medu, dobře promícháte a nanesete na pleť, kde necháte 20 minut působit. Poté omyjete vlažnou vodou.

A jak využíváte ovesné vločky vy? Podělte se s námi o své oblíbené recepty..